Snert . Com Ecartis MLM Archive/1.2
      from   Snert . Com

List Index > linux > 2002-09 > 251   Previous  Next  Post

Date: Thu, 12 Sep 2002 20:39:14 +0200 (CEST)
From: Hugo van der Kooij
Subject: Re: relayen voor 'n ander domein

On Thu, 12 Sep 2002, Roeland Th. Jansen wrote:

> ik denk (pffffffff) zelf, zonder getest te hebben dat je in
> /etc/mail/access een entry kunt maken dat zegt :
>
> jansen.cx	RELAY
>
> (wel ff de zaak rebuilden en HUPje sturen naar sendmail)
>
> zou dat wat zijn ?

Niet echt. Hier sta je toe dat jansen.cx deze SMTP server als relay mag
gebruiken.

Veronderstel een DNS met:

	jansen.cx	MX 10	jansen.cx
	jansen.cx	MX 20	vanheusden.com

Dan dient sendmail op vanheusden.com de volgende info in de MC file te
zetten:

	Feature(`use_cw_file')
	define(`confCW_FILE', -o `/etc/mail/sendmail.cw')

Wat in sendmail.cf iets zal geven als:

	Fw/etc/mail/sendmail.cw

In /etc/mail/sendmail.cw zet je dan de domain/host namen neer die
aangepakt mogen worden. Op basis van de MX info wordt dan beoordeeld of
het lokaal afgeleverd moet worden dan wel doorgestuurd naar de betere
server.

E.e.a. is terug te vinden in het sendmail boek.

Hugo.

--
begin  All email send to me is bound to the rules described on my
homepage.

--
Afmelden: mail 'SIG linux' naar listserv@nllgg.nl
Nederlandse Linux Gebruikers Groep        http://www.nllgg.nl/

List Index > linux > 2002-09 > 251   Previous  Next  Post

About the Ecartis MLM Archive/1.2 software.