[linux] Re: dhcp en hostnames

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Ma Aug 1 10:13:11 CEST 2005

Op 1-8-05 heeft Hans Paijmans<j.j.paijmans op uvt.nl> het volgende geschreven:

> In /var/lib/dhcpd/dhcpd.leases staan inderdaad de juiste hostname-ip
> combinaties. Die zou ik eruit kunnen peuteren en aan de /etc/hosts
> file van de gateway kunnen toevoegen. Bedoel je dat?
> Dan blijft het probleem dat ik moet weten wanneer de server
> een nieuwe host-ip combinatie uitdeelt, om meteen te kunnen reageren.
> Heb je een idee?

Misschien iets voor swatch ?

Overigens heb ik thuis gewoon DNS ingericht. Ik was het constant
opnieuw intypen van hosts zat.

Wat is overigens het probleem in jouw ogen van een lokale DNS die toch
niet te benaderen is vanuit de boze buitenwereld.

Ik moet overigens zelf ook nog steeds bezig met het configureren van
de koppeling tussen DHCP en DNS.

Marc

8<

--

Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman