[linux] Re: VPN setup naar een Firewall-1...hoe?

Roland Leurs roland.leurs op home.nl
Ma Aug 8 22:53:44 CEST 2005

Hugo van der Kooij wrote:
> [...]
Ik meen mij vaag te herinneren dat Checkpoint ook begonnen is aan een
SecureClient voor Linux. Maar ik vraag me af of ze nog actief ontwikkelen:

Where can SecureClient for Red Hat Linux be found?
VPN-1 SecureClient for RedHat Linux can be downloaded from URL:
http://www.checkpoint.com/techsupport/downloads_sr.html

Verder uit de kennisbank van Checkpoint:

FireWall-1 NG FP3 supports Win2K clients to connect to their enterprise
network using encrypted L2TP tunnels. Other clients such as Efficient
Networks’ TunnelBuilder or l2tpd for Linux may also be able to connect,
although these products are not officially supported.

En verder is www.phoneboy.com een uitgebreide site met Checkpoint
informatie.

Wellicht haal je hier ergens wat informatie uit. Zelf heb ik nooit echt
serieus geprobeerd om een VPN verbinding naar VPN-1 op te zetten.

Groeten,
Roland Leurs