[linux] sa-learn heeft veel tijd nodig met een lege maildir

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Aug 14 13:33:37 CEST 2005

Ik gebruik tot volle tevredenheid spamassassin (3.0.4). Om dit goed te
doen moet je regelmatig sa-learn draaien. Ik heb mijn false negatives en
false positives (wat trouwens nauwelijks voorkomt) in meerdere maildirs
staan. Zelfs als de maildir leeg is, is sa-learn hier vijf seconden mee
bezig. Het ligt niet aan het compileren (dat duurt 0.014 seconde).
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en of er wat aan is te doen? Het
is niet vreselijk, maar wel onhandig. Temeer daar ik in de toekomst het
aantal te gebruiken maildirs uit wil breiden.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>