[linux] Re: wiki probleem met php-sessions

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Aug 26 11:02:53 CEST 2005

On Fri 26 Aug 2005, Hans Paijmans wrote:

> ik heb net vanaf de SuSE 9.3 DVD mediaWiki ge"installeerd, en ik heb nu
> ook een wiki, maar als ik probeer iets te editen begint hij te kwaken:
>
> Fatal error: Call to undefined function: session_set_cookie_params() in
> /srv/www/htdocs/mediawiki/includes/User.php on line 305
>
> Rondgoogelen leerde me dat dit zou kunnen liggen aan een niet
> ge"installeerde php4-sessions, maar die is /wel/ ge"installeerd.

Klinkt meer alsof je geen php4 hebt... Het is een standaard onderdeel
van php4 en hoger.

Als je ook de CLI / CGI versie van php geinstalleerd hebt, dan zou je
dat kunnen testen:

    $ php4
    <? session_set_cookie_params(); ?>

    Warning: Wrong parameter count for session_set_cookie_params() in - on line 1

Dus php4 starten, dan de regel met <? ?> intikken, dan enter en 2 x
ctrl-D.

Paul Slootman