[linux] Debian installeren op RAID-controlled disks

Gerard g.boor op inter.nl.net
Vr Aug 26 18:18:40 CEST 2005

Hallo mensen,

Ik heb zojuist een server ontvangen waarin een
3Ware 9500S-4 controller zit met 2 250 GB S-ATA
disks die staan ingesteld als RAID-1 (mirror).
In de bios wordt alles prima gedetecteerd, ik
kan ook met alt-a in de config tool van de
controller komen, dus alles lijkt te werken.
Nu heb ik mijn Debian Sarge netinst CDtje
in de drive gepropt en de installatie boot
en loopt prima tot het punt waar ik de HDs moet
gaan partitioneren. Daar zegt de installatie
dat er geen partionable HDs gevonden zijn...
Ik heb waarschijnlijk extra drivers nodig oid
om deze drives herkenbaar te krijgen, maar
hoe krijg ik die er bij de installatie al in?
De boel moet namelijk wel op deze drives
geïnstalleerd worden...
Op de 3ware site zijn driver sources te
downloaden, maar zonder compileer omgeving
heb ik daar niet heel veel aan...

Groeten,
- Gerard