[linux] Re: Debian installeren op RAID-controlled disks

Gerard g.boor op inter.nl.net
Vr Aug 26 19:48:53 CEST 2005

> In dat geval moet je of zelf een build omgeving maken (andere machine)
> en een custom boot disk maken voor deze machine of kiezen uit het lijstje
> met voorgebakken binaries:
<--knip-->

Ik denk dat ik het toch maar op Debian houd. Ik heb een andere machine
staan die exact dezelfde debian draait, dus het bouwen van die drivers
moet geen probleem zijn.
Ik ben met wat ge-google op een site terecht gekomen die het heeft over
het maken van Debian kernel packages en daarvan een netinst CD. Dat lijkt
precies te zijn wat ik nodig heb, echter wordt ik uit de site zelf niet
veel wijzer...
Het gaat in eerste instantie over een boot-floppies package die mijn
Debian niet lijkt te kennen. Daarnaast gaat het allemaal over kernel 2.4,
terwijl ik echt kernel 2.6 wil gaan draaien.
De vraag wordt nu dus eigenlijk; hoe krijg ik de drivers voor die
controller op mijn Debian netinst CD?
De site in kwestie is hier te vinden;
http://wiki.osuosl.org/display/LNX/Making+a+Custom+Boot+CD+for+Debian
Er staat ook een shell script op wat feitelijk die stappen uitvoert
(en dus voor mij ook niet werkt).

Het lijkt mij dat ik hiervoor een eigen kernel moet bakken, maar dan
wel een bf variant om die netinst mee te booten. Daarnaast zal ik toch
ook een kernel moeten bakken waarmee ik daadwerkelijk kan draaien als
de boel er eenmaal op staat...
Dit is voor mij volledig nieuw gebied en hoewel er voldoende documentatie
is over het bakken van kernels kom ik er toch niet uit hoe ik nu zo'n
Debian bootable kan maken.

> Hugo.

Groeten,
- Gerard