[linux] Re: wiki probleem met php-sessions

Onno van Eijk onno op gorgoz.org
Za Aug 27 15:07:27 CEST 2005

> Fatal error: Call to undefined function: session_set_cookie_params() in
> /srv/www/htdocs/mediawiki/includes/User.php on line 305
>
> Rondgoogelen leerde me dat dit zou kunnen liggen aan een niet
> ge"installeerde php4-sessions, maar die is /wel/ ge"installeerd.
Ik heb zelf php5 via debian geinstalleerd en daar had ik hetzelfde
verschijnsel. Bij debian zijn php5 en php5-session verschillende
packages. Daarnaast had ik nog het probleem dat dit session package werd
geregisteerd bij de php5 package maar niet bij de actieve (en gewenste)
libapache2-mod-php5.... misschien speelt er voor Suse bij php4 iets
vergelijkends.

Als je zeker wilt weten dat je php4 installatie Sessions ondersteund
maak dan een korte php4 pagina met daarin alleen:

<?php
        phpinfo();
?>

Als je deze pagina vervolgens opvraagd moet je een onderdeel vinden met
de titel Session, waarin staat aangegeven of Session Support is
"enabled" of niet en wat de parameters hiervoor zijn.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
grz,
Onno