[linux] Re: 2.4 vs 2.6 kernels (was: Re: Re: Debian installeren op RAID-controlled disks)

Wo Aug 31 14:23:01 CEST 2005

On Wed, Aug 31, 2005 at 08:05:47AM +0200, Joost van Baal wrote:
> Een tweede reden is dat het upstream development model van 2.4 vanuit
> stabiliteits-standpunt meer solide in elkaar zit dan dat van 2.6: Linus
> en consorten onderhouden 2.4 als een "stabiele" branch.  Voor 2.6 geldt
> dat niet; in dat geval wordt de vendor dus niet door upstream geholpen
> bij het shippen van een productie-rijpe kernel.

ik zou zo kunnen voorstellen dat mensen niet begrijpen wat je hiermee
wilt zeggen.

overigens kun je in mijnoptiek beter 2.6 kernels gebruiken, beter
schaalbaar, more responsive, stabiel, goede hardware support. geen reden
om een 2.4 kernel af te stoffen uit de reeds recycled doos met CDs.

--
http://www.linux-it.nl