[linux] Re: reguliere expressies en ls

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Dec 8 03:41:28 CET 2005

Op wo, 07-12-2005 te 20:56 +0100, schreef Kees Theunissen:
> Ja, als de dir leeg is dan vindt er geen "glob" expansions plaats.
> In dat geval vraag je om een ls van een file met de letterlijke naam *
> en die is er dus niet.
> Als je zelf niet zo nadrukkelijk om een foutmelding zou vragen
> dan hoef je die ook niet weg te gooien:
>     ls -1 <DIR> | grep '/[0-9]\{10\}\.txt$'

Dat werkt dus niet. In dat geval wordt alleen de bestandsnaam terug
gegeven, terwijl in het programma waar het wordt gebruikt verwacht wordt
dat het complete pad erbij zit. Kan er natuurlijk bij worden geplakt,
maar dit lijkt mij een betere oplossing.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>