[linux] Re: mutt en smtp

Bram Mertens m8ram op linux.be
Vr Dec 9 13:16:04 CET 2005

Hi

Het probleem lag niet bij de smtp-mailers die ik getest heb maar bij m'n
mutt-configuratie...

Ik had de variabelen $record en $postponed tweemaal in m'n ~/.muttrc
staan en de laatste wezen naar niet bestaande folders.  Blijkbaar kan
mutt mail niet verzenden als deze naar een niet bestaande folder
gekopieerd moet worden.  Ik verwachtte echter dat als ik no antwoorde op
de vraag "create .Sent folder" het bericht wel verzonden zou worden maar
niet bewaard.

Het verwijderen van deze foutieve definities lostte het probleem op,
deze mail wordt dus verzonden met mutt...

Uiteindelijk gebruik ik nu exim4 volgens de instructies op
http://www.dcs.gla.ac.uk/~lativyn/articles/debian-mutt/.

mvg

Bram