[linux] Re: gnuplot-vraagje

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Vr Dec 9 21:27:58 CET 2005

Liset wrote:

> Ik zal het ff voor je navragen hiernaast.
> Hij-hiernaast heeft het vaag over "set output" voor de file waar het
> heen moet, en "set terminal" voor het type output. Maar nog zonder je
> vraag gelezen te hebben.

Ja, /dat/ soort dingen weet ik. Maar ik zou willen weten hoe de A's
de B's en de C's op de lijngrafiek moeten worden aangegeven zonder
kunstgrepen als de A, B en C lijnen apart te plotten.

een oplossing als
'plot "< cut -f1 file' with lines;
'plot "< grep A file | cut -f1 ' with points;
'plot "< grep B file | cut -f1 ' with points;
'plot "< grep C file | cut -f1 ' with points;

mist een zekere elegantie.

--
Dr. J.J. Paijmans
thuis: Elzenstraat 1, Waalre, 040-2230680    http://paijmans.net