[linux] Re: IP forwarding

Vr Dec 16 22:05:12 CET 2005

On Fri, 16 Dec 2005, Emiliano Heyns wrote:

> Ik gebruik inderdaad al tijden NAT. De firewall config daarvan is niet
> aangepast, maar ook als ik de firewall in het geheel uitschakel dan
> krijg ik (zowel met 2.4 als 2.6) geen verkeer door de firewall heen.

En dat is vastgesteld door met tcpdump beide interfaces te inspecteren? Ik
kan me namelijk een hoop andere zaken voorstellen die per ongeluk zijn
omgevallen in je upgrade.

Maar aangezien we niks van je setup weten zul je het ons moeten uitleggen.

Kom eens met details over zaken als:
Interfaces? (ifconfig -a)
routing table? (netstat -nr)
firewall rules?

En gebruik tcpdump eens om te zien wat er exact wel en niet werkt en laat
ons daar ook in meedelen.

Maar doe om te beginnen een stap naar achteren en teken het voor jezelf
eens uit en wees voorzichtig in aannames. Anders sta je uren te zoeken
terwijl het in iets geheel onnozels zit waar je vergeten bent naar te
kijken omdat je teveel in het probleem dook.

Hugo.