[linux] PXE boot ziet de DHCP offers niet.

Za Dec 17 17:34:55 CET 2005

hoi *

ik heb iets vreemds waar ik tot nu toe niet echt een antwoord op
gevonden heb (maar ik zoek door...).

SUSE 10 DHCP configured; als ik een linux workstation een DHCP request
laat doen zie ik netjes een  request op de server, de offer en de
workstation krijgt netjes alles wat nodig is.

Als ik een PXE boot wil doen, dan krijg ik te zien dat de server de
request ontvangt en een offer doet alleen de PXE omgeving doet helemaal
niks. de PXE omgeving laat niet eens zien dat er een IP address is.

Als ik dezelfde PXE boot omgeving nu een DHCP request laat doen op een
Router, dan krijg ik als antwoord dat er geen bootfile is. Dat klopt wel
want die router weet natuurlijk daar helemaal niks van.

Onder vmware is het als pxe-boot precies hetzelfde.

Iemand een idee ?

--
http://www.linux-it.nl