[linux] Re: bluetooth...?

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Dec 25 19:38:52 CET 2005

Op zo, 25-12-2005 te 15:50 +0100, schreef Hans Paijmans:
> Allereerst: zalig kerstmis allemaal.
>
> Ik heb net van mijn zusje een paar 'blue fritz' usb-bluetooth dingetjes
> gekregen. Eh... wat moet ik ermee?
>
> Om te beginnen er een in 'oppeln' geduwd, en een in 'liegnitz', die in
> een ander gebouw, ongeveer dertig meter verder staat. Wat vage vragen
> van yast beantwoord. En nu???

Ik weet dus ook nauwelijks iets van bluetooth, maar dat kleine beetje
dat ik weet doet me vermoeden dat 30 m van elkaar in verschillende
gebouwen iets te veel van het goede zou kunnen zijn.

Als ik wat op dit gebied zou gaan testen zou ik 1 pc (b.v. laptop) met
zo'n ding op niet meer dan enkele meters van de pc met het andere ding
zetten. Liefst zo dat ik vanuit mijn stoel bij beiden een tail
-f /var/log/messages in de gaten kan houden en daarna eerst bij de een
en later ook bij de andere dat ding erin stoppen. De kans lijkt me groot
dat je dan wat meldingen over je scherm ziet gaan die je helpen uit te
vinden waar je het verder moet zoeken.

Aart