[linux] Re: twee processoren en Linux

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Di Dec 27 12:41:57 CET 2005

Op 27-12-05 heeft Rob Sterenborg<rob op sterenborg.info> het volgende geschreven:

> - 1 snelle processor, veel RAM.
> - Als VMWare belangrijk voor je is en de andere apps tegelijk door
> moeten performen, dan zou ik zeggen 2 processors en veel RAM. (Maar ik
> kan niet in je portemonee kijken..)

Ik ben geen expert op het gebied van taken aan een processor toewijzen
maar opnieuw uit eigen warnemingen lijkt het niet mogelijk om als je
bijvoorbeeld naast VMware 2 andere zware (processor intensieve)  taken
hebt de taak van VMware op 1 processor te beperken en de rest op de
andere. Als je met de procesor intensiev bezig gaat (meerdere
processon ook nog eens) dan zul je als je alles door wilt laten
draaien op de optimale snelheid nog veel meer moeten investeren.
VMware onder normale omstandigheden (office gebruik, internet end.)
zal een single processor systeem niet zoveel belasten dat het
vervelend (of misschien zlefs merkbaar) wordt op 1 processor. Ga je
met multimedia bezig onder VMware dan denk ik dat dit niet de beste
weg is. Het is mogelijk en ik heb begrepen dat het alsmaar beter gaat
met de nieuwere versies maar in mijn ogen is VMware daar in ieder
geval niet voor bedoeld.

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman