[linux] Re: twee processoren en Linux

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Di Dec 27 14:10:26 CET 2005

Op 27-12-05 heeft Hans Paijmans<j.j.paijmans op uvt.nl> het volgende geschreven:

> Wat vind jij van de keuze P4 vs AMD64? In prijs verschillen ze
> niet veel, maar hier
> http://www.linuxhardware.org/article.pl?sid=04/10/19/1654258&mode=thread
>
> staat een erg juichende bespreking van de AMD64's.

Ik was net wat pagina's aan het doornemen van ZDnet. Daar gaven ze
niet een duidelijke winnaar aan (ook was alles natuurlijk met XP
getest). Hij is zuiniger (zal natuurlijk er niet voor zorgen dat je al
je geld aan het einde van het jaar van de NUON terugkrijgt want met
een paar dual processor servers zit het niet echt mee ;-) ). Hij is
vlotter met Internet technieken, spelletjes en nog wat zaken. De
pentium 4 had ook wel weer wat voor bij de multi threading tests. (zag
trouwens dat het wel een test was van een jaar terug).

http://reviews.zdnet.co.uk/hardware/processorsmemory/0,39024015,39164010-17,00.htm

Ik denk dat je je persoonlijke voorkeur eventueel ook moet meenemen.
Ik kies eerder voor een underdog dan voor de marktleider (is in het
verleden ook vaak genoeg niet handig gebleken ;-) ). Overigens hoe zit
het met het moederbord bij ergelijkbare prijzen voor de processor en
hoe doen de moederborden het (controller voor de HD en netwerk) qau
performance?

Voorlopig hoef ik me met een kleine nog niet druk te maken om
dergelijke keuzes ;-)

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman