[linux] Re: twee processoren en Linux

Di Dec 27 14:52:26 CET 2005

On Tue, Dec 27, 2005 at 02:36:36PM +0100, Hans Paijmans wrote:

> Terug naar 32-bit en 64-bit: er wordt regelmatig opgemerkt dat die
> 64-bitters ook 32 bit kunnen draaien. Hoe vertaalt zich dat naar
> een Linuxinstallatie: kan ik ook 32-bit apps installeren en
> gebruiken? Weet iemand daar meer van?

Ik heb op zo'n 'Pentium-met-64-bits-extensies' een 32-bit en 64-bit
Linux naast elkaar draaien in een chrooted omgeving zonder probleem
(64-bits kernel).

32-bits apps op 64-bits Linux is ook mogelijk, mits u zorgvuldig
de 32-en-64-bits libraries installeert in de bestemde directories.
De 16-bits (Microsoft) apps kunnen echter problemen opleveren.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth