[linux] Recovery harde schijf

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Do Dec 29 15:48:57 CET 2005

Ik kan wel -via webmail- berichten sturen, maar ze helaas niet lezen.
Dus ik zie de antwoorden pas als ik thuiskom, en ik zal dus niet
meteen reageren op de reacties op deze vraag.

Ik ben op het ogenblik bij een klant waar ze een Redhat Enterprise 3
installatie hebben. De harde schijf hiervan is gecrashed. De boot
partitie lijkt wel goed te zijn, maar de root partitie heeft wel als
type linux, maar er wordt verder niet aangegeven dat het een ext3
partitie is. En een -complete- backup is er natuurlijk niet.
Daar ik bekend sta -terecht of niet ;-}- als een Linux expert, is mij
gevraagd of ik er eens naar wil kijken. Ik neem vanavond de hd dus mee
en men hoopt dat ik maandag de boel heb kunnen recoveren.
Heeft iemand tips hoe ik dat aan moet pakken?

Een paar maanden geleden hebben ze dit probleem op een ander systeem
ook gehad. Net als nu begonnen de problemen toen met een grote Ingres
job. Daarom denkt men dat dit door Ingres zou kunnen komen. Mij lijkt
dit minder waarschijnlijk, of is dit wel mogelijk?