[linux] Re: booten 64-bits systeem

Vr Dec 30 17:11:42 CET 2005

On Thu, 29 Dec 2005, Hans Paijmans wrote:

> Ik heb me nu een amd64 gekocht. ls ik de SuSE 9.3 DVD erin stop laadt
> hij het bootmenu en de ram-kernel, maar daarna zegt hij dat hij geen
> installatie CD of DVD kan vinden. Als ik de gewone CD pak,
> complimenteert hij me met m'n computer, maar waarschuwt dat ik
> een 32-bits OS p een 64 bits computer ga zetten. Zou het een
> probleem met de DVD-lkezer zijn? Het is een BenQ 1640, en op
> Google ze ik zogauw geen problemen.

Niet lang geleden heb ik het zelfde gedaan: Asus A8N-E met een athlon-64
3000 erin. Verder geen andere kaarten, als DVD-hardw een Sony. Kocht de
Suse9.3 erbij omdat die 64 bits ondersteunde, en heb die probleemloos
ge"installeerd. Van de dvd geboot, en daarna de hardware opgegeven. Snap
niet dat dit bij jou niet gewerkt heeft. Heb inmiddels de 9.3 ge-update
naar 10.0, en dat is ook goed gegaan.

[] ..

> Wat is wijsheid. Eerst maar de 32-bits Linux installeren en dan
> doormodderen? Ik ben echter bang dat ik dan een heilloze mengeling
> van 32 en 64 bit ga krijgen, dus ik zou liever meteen met de
> 64-bits Linux beginnen...

Weet niet hoeveel wijsheid ervoor nodig is de boel er op zijn 64-bits
neer te zetten. Bij mij viel de boel zo van de dvd op zijn plaats. En
nog steeds: booten vanaf de dvd geeft mij zo de installatie-optie. Mocht
je meer willen weten, mail me maar prive en kun je me evt. bellen.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl