[linux] Re: amd-64: network opgelost

Alexander Volovics awol op home.nl
Za Dec 31 10:52:39 CET 2005

On Fri, Dec 30, 2005 at 08:41:41PM +0100, Hans Paijmans wrote:

> Mooi; een probleem is opgelost. Van de nvidia-site heb ik drivers
> voor de ethernetkaart opgedoken, en /dat/ werkt. Wie het intesseert:
> NFORCE-Linux-x86_64-1.0-0306-pkg1.run. ZIt ook een audio driver in,
> maar dat staat erg laag op mjn prioriteitenlijstje.

Toch zou de geintegreerde ethernet (ik neem aan nForce4, chipset gebaseerd)
ook met de zgn 'forcedeth' driver moeten werken. Een goede versie
van forcedeth zou in elke recente 2.6 kernel moeten zitten.
(Zou toch maar kijken wat er in SuSE 10 zit, dan ben je die nVidia
 spullen kwijt).

> Dus vrolijk verder met de DVD-drive proberen te vinden...

Heb je ACPI in de BIOS. Probeer voor de grap te booten met 'acpi=off'
(of moet het 'acpi=no' zijn?)

Alexander