[linux] Re: dus nu staat er voor?

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Zo Jan 23 20:43:21 CET 2005

On Sun, 23 Jan 2005, Evert Jan van Ramselaar wrote:

>Euhm... van mij mag het helemaal weg hoor. En anders hoe korter hoe beter.
>Met wat regels in je .procmailrc kun je je mail prima uitsplitsen.

Van mij mag het ook weg. In acht jaar tijd heb ik het ontbreken van
dit [linux] subject prefix nooit als een gemis ervaren. Op de List-Id
header kan je prima filteren en uitspliten met procmail. In een mailbox
waarin _alle_ mailtjes deze prefix hebben heeft het geen enkele
toegevoegde waarde. De subject prefix neemt dan alleen maar ruimte in op
je scherm zodat je minder van het echte subject te zien krijgt.

Nog even iets anders:
Mijn pine maakte van het subject in deze reactie:
  Re: [linux] Re: dus nu staat er voor?
Het is duidelijk dat de list software dat [linux] naar voren
verplaatst. Oorspronkelijk zal het subject dat Koen verstuurde
dan ook wel geweest zijn: "dus nu staat er [linux] voor?".
Ik ben benieuwd of de list server die tweede "Re:" er dan ook
uit sloopt. Als test heb ik dat twee keer "Re:" bewust laten
staan. Ik heb nog niet de moeite genomen uit te zoeken of ik pine
zodanig kan instellen dat die zelf de extra "Re:" achterwege laat,
net zoals dat gebeurt als er geen list prefix is.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein