[linux] xwd --> xpr --> lpr

Ma Jan 24 05:22:18 CET 2005

mogge,

ik ben bezig om een bitmap dump te versieren van een x3270 terminal
emulatiegeval.

x3270 roept het volgende command :

xwd -id 52428912 | xpr | lpr

maar het probleem is dat er geen xpr is. ik heb de sources wel gevonden
maar de vraag of dat compileren wil (sources zijn uit half jaren 90
ofzo) en de tijdelijke oplossing het door convert om te zetten naar een
format wat lpr snapt, is ook wel te doen.

nadeel van die oplossing is dat de background zwart uitgeprint wordt.
erg veel tonerverspilling dus.

iemand een idee om de output te inverteren qua zwart en wit ? ik zie het
niet zo scherp meer zo na een nacht werken.

een link naar een precompiled xpr is natuurlijk ook fijn, alhoewel ik
'm niet gevonden heb nog... (SUSE 9.x)

sources zijn er wel oa op:

http://ftp.unicamp.br/pub/X11/releases/unsupported/programs/xpr/

Roeland