[linux] Re: Software patenten 31 januari weer op de agenda!

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Ma Jan 24 18:31:40 CET 2005

On Monday 24 January 2005 18:20, Robert M. Stockmann wrote:
> Philips zegt bekijk het maar en jij bent genoodzaakt dat aan te vechten
> (als je je patenten niet achtief bewaakt en er gaat iemand ongestraft
> mee vandoor, dan mogen anderen dat ook).

Ik mag hopen dat er op tweakers ook al iemand deze vergissing heeft
aangewezen? Bij merkenrecht moet je alles wat inbreuk maakt aanvechten, niet
met patenten. Je mag jaren wachten totdat de techniek goed is aangeslagen, en
dan pas tot innen overgaan. Deze techniek (met wat extra truken) staat bekend
als een submarine patent, omdat ze pas na jaren opduiken.

Wat niet wegneemt dat patenten gewoonweg slecht voor de innovatie zijn.
Phillips zelf is groot geworden in een tijd dat nederland zich niets aantrok
van patenten.

Als ik nou een textje in elkaar draai, wil iemand anders die wel een fax heeft
dat aan de minister faxen?
--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

In theory theory and practice are equal,
however, in practice they differ.