[linux] Re: Naam van manpage synopsis notatie

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Vr Jan 28 03:13:57 CET 2005

Op woensdag 26 januari 2005 16:52, schreef Jelle Boomstra:

> Zoiets dacht ik ook ja. Het schoot me te binnen toen ik op verzenden
> gedrukt had.
>
> Als ik echter naar wat BNF uitleg op het internet kijk ziet dat er
> niet echt manpage-rerigs uit. Worden er in een manpage meer
> constructies dan command [optie] {sluit|elkaar|uit} verplicht
> gebruikt?
Zie man(7), paragraaf synopsis. Daar wordt deze uiterst eenvoudige
syntax voor het unixmanual gedefinieerd. Backus-Naur is veel
ingewikkelder.

> Ik ben er een lesje op www.linux-studie.nl voor aan het schrijven,
> dus het is wel prettig als ik daarin geen fouten maak ;-)
Absoluut!  (om ook eens een modernisme te gebruiken)
hansr