[linux] Re: Naam van manpage synopsis notatie

Bram Mertens M8ram op linux.be
Vr Jan 28 14:27:20 CET 2005

On Fri, 2005-01-28 at 09:54 +0100, Jelle Boomstra wrote:

> Ik neem aan dat je man 7 man bedoeld? die geeft inderdaad deze beknopte
> synopsis van de synopsis syntax:)
[...]
> Ja alles staat daar wel. De boldface en italics verbazen me een beetje; dat
> heb ik nog nooit in een terminal venster gezien. Maar dat wil ik wel
> aannemen, manpages waren eens om uit te printen heb ik mij onlangs laten
> vertellen.

In linux-magazine van february 2005 staat net een artikel over het
schrijven van man-pages, naast bold en italic kan je ook "roman" (met
serifs) opmaak opgeven.

Het artikel is online nog niet beschikbaar maar in groff_man (7) kan je
ook wat meer info vinden.

BTW in xterm worden delen tekst wel bold weergegeven...

mvg

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #