[linux] Re: php compileren met gd library

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Vr Jan 28 14:34:57 CET 2005

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote:

> Nog steeds dezelfde fout.
>
> Ik maakte zelf ook een foutje het is jpeg en geen jpg. Sorry.
> resultaat nu van locate o.a.: /usr/lib/libjpeg.so.62
> /usr/lib/libjpeg.so.62.0.0

Je hebt dus iig de library zelf lijkt het.

> Op een andere machine waar al php + gd opstaat heb ik ook deze file?
> /usr/local/lib/libjpeg.a
>
> Uit welke package is die?

Wat in /usr/local staat is doorgaans zelf gecompiled en komt niet van
een package.

> Waarom ik weet dat het al geinstallt is? is dat als ik rpm
> -ivh gd-2.0.28-1.30.1 doe zegt hij already installed idem dito met:
> rpm -ivh libjpeg-6b-33.i386.rpm
>
> Nog meer info (vorige keer vergeten):
> FC3 - php-4.3.10 - httpd-2.0.52

Heb je ook de devel rpms van gd, libjpeg en libpng (...) geinstalleerd ?
Anders kan je er ook niet tegen compilen.

Gr,
Rob