[linux] hoe zit het ook al weer met date?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Vr Jan 28 18:36:15 CET 2005

Hallo, *

ik probeerde iets heel eenvoudigs te doen: ik wil alle *.pst files onder elk
een eigen naam kopiëren naar een directory:

find /backups/CD-ROMs/ -iname *.pst \
-exec cp {} /dose/mailboxes/tem`date +%S`.pst  \;

Hierbij neem ik even aan dat er niet in dezelfde seconde twee files aangemaakt
worden.

Wat er echter misgaat: ik krijg maar e1n resultaatbestand, en wel het
allerlaatste gevonden bestand. Kennelijk geeft die date steeds dezelfde
waarde af. Terwijl de uitvoering van het commando toch echt tientallen
seconden duurt. Weet iemand waar ik hier een denkfout maak?

PS: ik heb het inmiddels opgelost met mktemp, wat ook nog een zinniger manier
is. Maar ik blijf me afvragen wat ik hier nu fout doe. Ik heb het idee dat
het iets heel simpels is.

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11