[linux] Re: Mozilla Firefox in de Consumentengids!

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Ma Jan 31 15:55:36 CET 2005

Op ma, 31-01-2005 te 14:38 +0100, schreef Koen de jonge:
<KNIP>
> Een artikel over GAIM (ter vervanging van Windows Messenger) lijkt me
> eerlijkgezegd zinvoller dan een artikel over OpenOffice.org
> OpenOffice.org is voor de meeste mensen al lang geen nieuws meer, GAIM wel.

Persoonlijk geef ik dan de voorkeur aan een jabber client, b.v. PSI,
Buddyspace. Beiden ook op elk(?) os beschikbaar. De koppeling naar b.v.
AIM, Yahoo, MSN, ICQ gaat via aparte servers die je op je eigen bak kunt
laten draaien maar die ook ergens anders kunnen staan. Ze draaien b.v.
bij xs4all. Als nu b.v. MSN z'n protocol weer eens aanpast hoeft alleen
de betreffende plugin op de servers te worden aangepast en hoef je niet
overal een nieuwe client te plaatsen zoals bij Gaim. Veel Linux
gebruikers zullen dit graag in eigen hand houden maar de meeste MS
gebruikers zullen het naar mijn idee graag uit handen geven, meer
gebruiksgemak.

De installatie van PSI op MS en Mac staat beschreven bij de help
pagina's van xs4all.

--
Aart Koelewijn <aart op mtack.xs4all.nl>