[linux] Re: X terminal server

Jurgen Goedbloed jurgen op albatros.xs4all.nl
Zo Nov 6 10:29:48 CET 2005

Udo schreef:

> XDM starten?

Ik wil kdm als display manager gebruiken. De LTSP documentatie zegt het
volgende als je kdm wilt gebruiken zonder dat op de terminal server X
wordt gestart:

In kdmrc het volgende zetten of aanpassen:
      [Xdmcp]
      Enable=true

en in je Xservers de regel met de lokale grafische login uitschakelen door
de regel te verwijderen die lijkt op:

 :0 local op tty1 /usr/X11R6/bin/X -nolisten tcp vt7

Beide heb ik gedaan, maar op het moment dat ik kdm opstart (vanaf de
command line of via inittab) dan blijft hij X proberen te starten.

Iets typisch voor Fedora?

Gegroet,
Jurgen.