[linux] Re: Linux op laptop

Zo Nov 6 23:10:02 CET 2005

On Sun, Nov 06, 2005 at 08:44:42PM +0100, Johan Wevers wrote:
> Ik krijg waarschijnlijk morgen een Acer Travelmate M2321LMI laptop binnen.

aha, dan zal je systeem thuis snel de keel uit gaan hangen...

> Ik wil dual boot XP/Linux. Ik zoek dus of een gratis tool om de harddisk
> te herpartitioneren (geen zin om de XP installatie eraf te knikkeren als
> dat niet nodig is), of een methode om Linux in een UMSDOS file te booten
> vanuit het XP bootmenu. Weet iemand een optie voor het eerste, danwel of
> het tweede uberhaupt kan? Ik hoop trouwens niet dat die partitie al NTFS
> geformatteerd is, want dan kan ik optie 1 wel vergeten vrees ik.

zoals al gezegd werd. een beetje distributie doet dat on the fly voor
je, zonder gemekker. ik zou jou nu toch echt SUSE aanraden ofzo.

> Verder moet de Linux partitie gesynct worden met de hoofd PC thuis.
> Dit gaat dan voornamelijk om /var/spool (mail en news), /var/lib/news
> (news active file en databases) en /home. Bestaat daar software voor
> die aan te raden is?

rsync is de eerste die in je opkomt, er zijn wel meer manieren om de
zaak te syncen. soort roaming profile, dan kan het twee kanten op. in de
SUSE manuals staan wel een paar namen van bekende oplossingen plus de
voor- en nadelen.

Als je oude systeem pdf's snapt. (ik weet niet of een systeem uit 1996
dat al had ;-)

http://www.opensuse.org/Documentation

rechts staat allemala documentatie van SUSE 10. vor jouw gratis te
downloaden, via een torrent. trek je dik met 850kbytes/sec binnen, die 8
GB.

9en ja ik zit je een beetje te plagen...)

--
http://www.linux-it.nl