[linux] Re: Linux op laptop

Emiliano Heyns emiliano op iris-advies.nl
Ma Nov 7 09:00:06 CET 2005

On Sun, Nov 06, 2005 at 08:44:42PM +0100, Johan Wevers wrote:
> Hallo,
>
> Ik krijg waarschijnlijk morgen een Acer Travelmate M2321LMI laptop binnen.
> Nou zag ik op internet dat Linux daar waarschijnlijk wel op draait (ik weet
> niet of de LMI in het typenummer nog veel zegt; maar als ik zoek op
> Travelmate 2321 vind ik genoeg), maar ik heb er nog wel een paar vragen over:
>
> Ik wil dual boot XP/Linux. Ik zoek dus of een gratis tool om de harddisk
> te herpartitioneren (geen zin om de XP installatie eraf te knikkeren als
> dat niet nodig is),

Die laptop komt geloof ik sowieso met 2 partities; de 2e partitie is
NTFS geformateerd maar leeg. Het kan zijn dat daar de installatie
spullen van Windows hebben gestaan, een of ander ghost geval. Als
je niet eerst windows laat uitinstalleren dan is je windows
waarschijnlijk weg want je krijgt geen installatie CD, en de recovery
DVD/CDs van acer kan je pas maken als de hele installatie van windows
klaar is.

--
Emiliano