[linux] approven van mail plus bounces

Di Nov 8 22:29:40 CET 2005

hallo allemaal,

de nllgg gebruikt een mailinglist die alleen mail accepteert van mensen
die zichzelf hebben ingeschreven op de respectievelijke lists.

Steeds vaker komt het voor dat mensen vanaf een ander account een mail
sturen en die worden meestal wel approved, zodat het alsnog aankomt en
de $OP krijgt dan een prive-mail dat ze er op moeten letten dat alleen
de registered mail-adressen werken.

Omdat het verschijnsel hand over hand toeneemt, wil ik eenieder vragen
om goed op te letten. Anders ben ik genoodzaakt om de mail niet meer te
approven (lees: je mail verdwijnt /dev/null in).

Idem voor alle mensen die knutselen aan hun mailsevers, vanwege een
dubbeltje of 2 verschil een andere ISP opzoeken of gewoon bij een ISP
zit die de naam ISP niet waard is, waardoor mails bouncen:

deze mensen worden van de list afgehaald. Note dat dat niet geldt voor
temporary errors tenzij dat te lang duurt; wel voor permanent errors.

Roeland, moderator & listman.

--
http://www.linux-it.nl