[linux] Re: allerEerste Versie van LINUX gezocht !

Vr Nov 11 17:07:39 CET 2005

On Fri, Nov 11, 2005 at 12:03:58PM +0100, Liset wrote:
> Hoi lezeressen en lezers,
>
> Is er iemand die de allerallerallereerste versie van Linux nog heeft ?
> En zo ja: Zou ik daar svp een kopietje van mogen maken ?
> Hoe heette die versie ?
> En op wat voor machine draaide het ?

Linus ontwikkelde zijn kernel 0.01 onder Minix op een i#86.

Mijn eerste distro was MCC (10 floppies) in 1992. SLS is ook een oudje.
Daarna overgestapt op Snow Linux van de HCC Unix GG.

Met vriendenlyke groet,

Daniel von Asmuth