[linux] Geluidsinstellingen worden niet vastgehouden

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Zo Nov 13 20:16:03 CET 2005

Hallo,

Afgezien van de synchronisatie (nog geen tijd voor gehad) werkt nu alles
op de laptop, op een ding na: hij houdt de instellingen van de geluidskaart
niet cast. Als ik alsaconf draai werkt het geluid daarna, maar na een reboot
moet ik het weer opnieuw draaien. Voor- en na het draaien is er geen
verschil tussen de output van lsmod en modules.conf. Enig idee waar dat
aan kan liggen? Op m'n desktop, met dezelfde distributie (maar een andere
geluidskaart) heb ik dat probleem nooit gehad. mpg123 speelt wel voordat
ik alsaconf draai, dus hij ziet wel een geluidskaart. Zouden volumesettings
niet vastgehouden worden? En zo ja, waar staan die dan?

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html