[linux] Re: >From

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Ma Nov 14 12:37:07 CET 2005

> Ik denk dat je er beter aan doet om uit te zoeken waar het mis gaat,
> en dan het probleem bij de bron aanpakken.
> Bij jouw aanpak zie ik twee problemen:
> -- Midden in berichten wordt "From " aan het begin van een regel
>    vervangen door ">From " om te voorkomen dat die regel gezien wordt
>    als het begin van een nieuw bericht. Als jij dat weer ongedaan
>    maakt dan introduceer je daarmee dus ook weer de kans op een foute
>    interpretatie.

Is 't niet zo dat sed -e '1s' betekent: wijzig alleen de eerste regel?

> -- Als de "From " aan het begin van een mail vervangen is door
>    ">From " dan betekent dat dat al ergens eerder twee mailtjes aan
>    elkaar geplakt werden. Grote kans dus dat jouw procmail twee
>    mailtjes tegelijk voor zijn kiezen gekregen heeft.

procmail doet toch al locking?

> Folkert, als je de mailtjes die direct vooraf gaan aan je probleem
> zelf gegenereerd hebt dan heb je de oplossing zelf in de hand volgens
> mij. Zo niet dan moet je na gaan of die mailtjes toevallig van dezelfde
> bron afkomstig zijn en of je daar toch nog invloed op kunt uitoefenen.

De mailtjes komen allemaal van extern.

Folkert van Heusden

--
Try MultiTail! Multiple windows with logfiles, filtered with regular
expressions, colored output, etc. etc. www.vanheusden.com/multitail/