[linux] Re: >From

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Ma Nov 14 23:52:58 CET 2005

Nog even een aanvulling op mijn vorige mailtje.

On Mon, 14 Nov 2005, Kees Theunissen wrote:

>Om na te gaan of mailtjes al samengevoegd bij jou binnen komen, of dat
>een programma bij jou die mailtjes aaneen plakt, zou je procmail
>als test een copie van elk mailtje naar een MH of een maildir folder
>kunnen laten schrijven. Dan krijg je elk mailtje, in de vorm waarin
>je het binnen gekregen hebt, in een afzonderlijk bestand.

Ook nu al moet je die informatie uit je received:-headers kunnen
halen. Als twee mailtjes al samangevoegd tot één bij je binnen komen
Dan maakt het oorspronkelijk tweede mailtje deel uit van de body
van het samengevoegde mailtje. Jouw MTA zal daar dan _dus_ geen
received:-header tussen gaan zetten.
Als er in de headers na die ">From " wel een received:-header van
jouw MTA staat dan zijn de mailtjes nog afzonderlijk bij je binnen
gekomen.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein