[linux] Re: allerEerste Versie van LINUX gezocht !

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Do Nov 17 10:11:39 CET 2005

On Thursday 17 November 2005 10:02, Liset wrote:

> Nu maak je me nieuwsgierig.
> Vertel.
> Of bedoel je code-kopieeren versus als-inspiratie-gebruiken ?

het is weer een paar jaar geleden, dat ik het boek van Hans gelezen heb. En de
discussie over de oudste versie van Linux dateert van zo'n 15 jaar terug.
Mijn perceptie is, dat Tanenbaum niets zag in "monolithic executives" à la
Unix/Linux en meer op de lijn van Amoeba en microkernels zat. Dus zag hij
niks in Linux. Maar dat is uit mijn hoofd...

En als ik me goed herinner (anders corrigeert Hans me wel) zag Hans Tanenbaum
meer als een niet al te goede verliezer...

Ja, en in hoeverre Minix in werkelijkheid een inspiratiebron voor Linux
geweest kan zijn, kun je dan twisten... ik denk van wel, en niet zo'n beetje
ook. Maar ik ken Linus niet persoonlijk, dus ik kan het hem moeilijk
vragen ;-) Wel heb ik ergens gelezen dat er geen regel code van Minix in
Linux staat, en dat lijkt me niet onwaarschijnlijk...

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11