[linux] Re: Gezocht: goede Wifi PcCard

Zo Nov 20 16:42:52 CET 2005

On Sun, 20 Nov 2005, Folkert van Heusden wrote:

> Kunnen we dit soort info niet ergens op een website zetten? Bijvoorbeeld
> die van de NLLGG? Of desnoods die van mij?
> Ja je kunt op 't web ook lijsten vinden maar lijsten die specifiek op NL
> gericht zijn (als in: kaartjes die in NL te koop zijn) zijn wel zo
> handig.

Leuk idee. Maar hoe zorg je dat het een beetje kwalitatieve lijst blijft?
Wie bepaalt of iets werkt of niet?

Stel: Ik heb mijn PVR-350 aan de praat. Ik meld dat netjes en diverse
andere mensen lukt het niet. Wat nu?

Of: Iemand meldt dat de Fritz DSL kaart goed werkt. Maar bij loopt die
vast zodra er een beetje load op komt en zet de machine zo vast dat ik
alleen nog een reset knop kan hanteren. Wat nu?

Als een ieder de moeite neemt om zijn (positieve) ervaringen zelf even
ergens vast te leggen dan snort een beetje zoek machine dat wel op. Maar
zodra je dat wil gaan organiseren haal je een hoop meer op je af.

Ik zou dus een ieder wel willen vragen om zijn/haar installatie eens een
klein beetje te documenteren op een plek waar een zoek machine die gaat
vinden. Ik heb dan nog niet voor alles gedaan maar heb al meerdere malen
profijt gehad van dat soort aantekeningen. (Zelfs die van mijzelf ;-)

Hugo