[linux] Re: DVD vragen

Henk Wichers henk op wichers.info
Di Nov 22 19:44:02 CET 2005

Op dinsdag 22 november 2005 12:04, schreef Johan Wevers:

> Hoe bedoel je dat? Op die avi files heb ik weinig invloed - die komen via
> eDonkey binnen. Ik reken ze met tmpgenc (windows prog) om naar mpeg2, en
> kan daar kiezen tussen PAL en NTSC, ik selecteer dus PAL. Dan zou het dus
> goed moeten gaan. Op de computer spelen de DVD's goed af, maar bij gebrek
> aan standalone DVD speler kan ik het niet op een TV testen. Ik zal vrijdag
> wel bij m'n vriendin kijken (voor haar heb ik ze ook op DVD formaat gezet,
> ik speel net zo lief die avi's op de computer af).

Ja dat bedoel ik ook, mpeg2 , 720x576 of zo, een niet te hoge bitrate rond de
7000Kbits, 25Fps

zie :
http://dvd.sourceforge.net/dvdinfo/dvdmpeg.html

Meestal bewerk ik ingelezen video (kino) met cinelerra, dan moet ik toch
opletten in wat voor een formaat ik de audio en video multiplex.
Als ik het vergelijk met dat programma wat met Nero komt, vind ik het met
authoring tools in Linux niet echt makkelijk.
Maar de eerste is geen optie, daar heb je Windows voor nodig =)

Groeten Henk...