[linux] Re: Niet af te leveren mail naar spamcop

Wo Nov 23 09:56:04 CET 2005

On Mon, 21 Nov 2005, Jelle Boomstra wrote:
> oeps sorry hier ontbrakt een reply.
>
> In ieder geval is dat adres waar je naar wil sturen een beetje raar:
> er is geen (dns) A record voor, maar wel twee MX records. Als je setup
> dus kijkt of het domein bestaat en daarvoor een A record zoekt, krijg
> je het symptoom zoals beschreven: no such domain.
Fijn dat je zelf even verder gaat op jouw nogal korte eerste antwoord
;-)
Dacht eerst dat dit het volledige antwoord was, en ben maar even
begonnen met een ping naar dat adres, dat inderdaad niet te pingen is.
Wèl pingbaar is het domein daarboven (spamcop.net), en wanneer je
jezelf aanmeldt bij spamcop krijg je een mailtje met daarin een adres
waarheen je spam kunt sturen, zoals bv

Forward your spam to:
submit.Ak5sZmhMskRLjFOm op spam.spamcop.net

en daarheen was mijn spam geadresseerd.

> Maar het is mij niet helemaal duidelijk wie nou de foutmelding
> genereerd: jouw machine(en dan kan je er wat aan doen) of die van
> xs4all (dankan je daar dus niets aan doen).

Of mogelijk dat het doel-adres niet meer functioneert. Heb maar een
nieuw adres aangevraagd, en daarheen gaat mijn spam probleemloos.
Dank je.
--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl