[linux] werkende gigbait lan kaart gezocht

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Do Nov 24 21:07:28 CET 2005

anderhalf jaar geleden heb ik 7 Intel Pro/1000 MT desktop adapters
gekocht plus een 3com soho gigabit switch. alles werkte prima, totdat ...
- na vakantie een windows pc die was uitgeschakeld de kaart niet meer
herkende. onder linux deed ie het ook niet
- een maand geleden kreeg een linux systeem transmit timeout errors,
waardoor de verbindeingen een aantal keren per uur wegvielen
- beide kaarten omgeruild en voor beide model pro/1000 GT gekregen.
- windows draait weer prima, met GT
- linux draait weer prima, met GT
- tweede limux begint nu met transmit timeout errors, beide GT kaarten
houden deze fout, andere MT kaarten ook.
linux is suse93 met alle online updates.

het herstel van die wegvallende verbindingen kost me zoveel tijd dat ik
best een nieuwe kaart wil kopen, maar dan eentje die bewezen werkt.
heeft iemand een suggestie?

groet,
paul.