[linux] Re: beschadigde extended paritie vanwege "te groot"?

Za Nov 26 18:48:19 CET 2005

Weer terug achter mijn (werkende!) doos, en Sinterklaas weer bezig met
zijn werkzaamheden:

On Fri, 25 Nov 2005, Daniel C. von Asmuth wrote:

> This sounds like a job for partman (also good for glueing broken hearts)
>
> Kijk eens op http://www.stud.uni-hannover.de/user/76201/gpart/

Gedaan, dank je.
Maar ook daarvoor al uit de partition-recover howto gelezen dat het
programma gpart nou precies dàt was wat ik nodig had.
Helaas:
su -c 'gpart /dev/hda'
Password:

*** Fatal error: dev(/dev/hda): seek failure.

Nou is mijn disk een beetje aan de grote kant met z'n 200 Gb ('k weet
het, alles is relatief ...), maar daar kan ik zo te zien niks mee.
Laat ik de vraag herformuleren (zie subject):
Linux kan geen grote disks aan?

Alvast bedankt voor de verwijtem dat ik beter had moeten zoeken ;-)
--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl