[linux] Re: van het ene netwerk naar het andere

Zo Nov 27 15:55:08 CET 2005

On Sun, 27 Nov 2005, Gijs Hillenius wrote:

> Waarschijnlijk is de vraag simpel genoeg te beantwoorden, maar ik heb
> even een hint of wat nodig. Ik heb een netwerk 10.0.0.0/8 en een
> netwerk 172.16.2.0/8. Er is een gateway die met iptables en nat beide
> netwerken koppelt aan internet.

Dit kan straks fout gaan. Private netwerken zijn 10/8 172.16/12 en
192.168/16 Maar gezien je andere voorbeeld sta je hier /24 netwerken aan
te duiden en niet /8 netwerken. Lees ook:
http://public.pacbell.net/dedicated/cidr.html

Hugo.