[linux] Re: van het ene netwerk naar het andere

Gijs Hillenius meetingman op nllgg.nl
Zo Nov 27 17:44:26 CET 2005

cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
1

Als ik 172.16.2.3 ping vanaf 10.0.0.5 dan "hoort" tcpdump (op de
gateway) dat alleen op de bijbehorende interface (wlan0). Niet op eth0
(de interface naar 172etcetera), en ook niet op nas0.

Moet ik hieruit afleiden dat mijn (gw)firewall dit verkeer(d) tegenhoudt?