[linux] Re: resizen van reiser FS?

Zo Nov 27 20:06:37 CET 2005

On Sun, Nov 27, 2005 at 06:23:34PM +0100, joop gerritse wrote:

> Nou, en dat klopt; er staat één partitie op (die stond er al op). Ik wil er
> dus een tweede t/m vierde bij maken, en dat lukt niet. En inderdaad, als je
> naar dit display kijkt (alle 9733 cylinders bezet) dan kan dat dus ook  niet.
> Maar waarom niet? Wat moet ik doen om resize_reiserfs de bezette cylinders
> vrij te laten geven?

Ik ken persoonlijk resize_reiserfs niet, dus ik denk dat je eerst de man
page leest en dan (indien mogelijk) je filesystem gaat verkleinen.

Dan hoef je daarna alleen nog maar de partietabel zodanig aan te passen
met fdisk dat de partitie niet kleiner wordt dan het filesysteem dat
erop staat.

Suc6,

Daniel