[linux] Re: resizen van reiser FS?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Zo Nov 27 21:52:43 CET 2005

On Sunday 27 November 2005 21:21, Kees Theunissen wrote:

> Een partitie verkleinen met fdisk zal niet gaan. Maar in dit geval
> (overzichtelijke situatie met maar één primaire partitie op een
> schijf die verder geen problemen geeft) zou ik best die primaire
> partitie weg durven halen om hem dan opnieuw aan te maken met de
> juiste grootte. Let wel op dat je de partitie niet te klein maakt.
> Als je weet op welke cylinder je uit moet komen geef dan direct
> de cylinder op voor het eind van de partitie. Als de grootte gaat
> specificeren in plaats van de laatste cylinder controleer dan of
> [...]

Hmmm... tjah... nou ja, ik zal eerst toch voor alle zekerheid maar een backup
maken ;-)

Alleen, ja, als ik toch al een backup maak is de hele exercitie met
resize_reiserfs al vrij zinloos. Dan kan ik de disk ook gewoon opnieuw
inrichten. Ik had in mijn naïviteit verondersteld dat resize ook wel een
mogelijkheid zou inhuden om de partitie aan te passen... niet dus. Nou ja,
niets is volmaakt...

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11