[linux] Re: waar vind ik libparted-1.6.so.13

Di Nov 29 09:14:12 CET 2005

On Mon, 28 Nov 2005, joop gerritse wrote:
> Goeie tip, ik ga dus parted ophalen... configure, make, make installl...
>
> Mooi zo, daar gaat-ie dan:
>
> parted: error while loading shared libraries: libparted-1.6.so.13: cannot open
> shared object file: No such file or directory
>
> Altijd hetzelfde. Waar vind ik die rottige libparted nou weer? In het build
> directory zit wel een libparted.o, kan ik daar gewoon een linkje naar zetten,
> of wordt dat niks?
>
> Google geeft me alleen een hele hoop rpm's, uiteraard voor allemaal distro's
> die ik niet heb. Heeft er nog iemand een tip?

Heb ik het mis dat jij suse draait? Bij mij staat parted gewoon geïnstal-
leerd, zelfs zonder erom gevraagd te hebben. Met de libs ...
loc libparted
/usr/lib64/libparted-1.6.so.12
/usr/lib64/libparted-1.6.so.12.0.9
/usr/lib/libparted-1.6.so.12