[linux] Re: php parameter passing in url

Ronald Nooy ronald op ronsoft.nl
Di Okt 4 15:26:53 CEST 2005

> WTF!!! Je kunt ook niet drie weken iets anders doen en dan is de
> hele syntax omgegooid!!!
> Maar wat ik echt wil is het volgende: en hoe moet dat met $_GET?

Net wat Jelle al zei, je moet dat soort variabelen expliciet uit de HTTP header
lezen. Je kan in de php.ini de register_globals op ON zetten, maar dat brengt
een security issue met zich mee.
Andere voorbeelden zijn $_SERVER, $_POST, $_COOKIE en $_REQUEST (POST en GET
samen)

zie http://nl3.php.net/register_globals  voor extra info.

en dan nu je code, getest en wel.

<?
$password = $_GET['password'];

if ($password!="blablabla")
   {
   echo "<form method=get action=\"index.php?password=\"$password\"\">\n";
   echo "Password: <input type=password size=10 name=password>\n";
   echo "</form>\n";
   exit;
   }
?>