[linux] Vreemd apt-get probleem op Debian Sarge

Gerard g.boor op inter.nl.net
Do Okt 6 12:30:06 CEST 2005

Hallo mensen,

Ik heb een server met een nogal vaag apt-get probleem.
De server draait Debian Sarge en lijkt up-to-date. Een
apt-get update download keurig nieuwe lijsten en apt-get
upgrade laat zien:

com-db:~# apt-get upgrade
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

Echter klopt dit niet. Een aantal paketten erop is behoorlijk
verouderd en het installeren van iets nieuw lukt ook niet:

com-db:~# apt-get install pine
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Package pine is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package pine has no installation candidate

Deze melding krijg ik met alle willekeurige paketten die ik
probeer te installeren.
Ik heb al apt-setup gredraaid en alles standaard gezet, ik heb
ook al het een en ander gepurged, maar het helpt allemaal niets.

Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen?

Groeten,
- Gerard